Sunday, January 31, 2016

VOCI

În noaptea asta cerul e senin,
Sorb dintr-un vin ușor, fără pelin;
Pun jos apoi încetișor paharul
Și vocilor le fac iar inventarul...

Intuiția spune: Eu zic că e de bine!
Drumul e lung, chiar plin de serpentine,
Norocul îți surâde atunci când ai curaj!
Viața-ți va merge'n plin, fără baraj...

Rațiunea (deh, arțăgoasă): De ce taci?
Hai, recunoaște că nu știi ce faci!
Gândești prea mult, cercetezi orișice!
Viața-ți va trece astfel fără să știi de ce...

Timidă, ezitantă, o voce junioară
Încet printre senioare se strecoară...
Inima șușotește: cred că auzi cam greu:
Viața capătă sens... doar când vorbesc și eu...

Îmi spăl frumos paharul, în pat mă cuibăresc,
Le'adorm acum pe toate; de mâine mă gândesc
Să le răspund frumos, blajin și înțelept:
Viața sigur va merge, iar eu nu am s'aștept...

Georgina Popescu


No comments:

Post a Comment